Varierat strunt!

Idag så har jag fortfarande träningsvärk, men det håller på att gå över antar jag. Det är inte lika närvarande längre, mest koncentrerat till armarna för tillfället. Ingen oro behövs längre, haha.

Det som jag egentligen tänkt berätta om var all mina fina matlagningsplaner för kvällen. Fast sen så tänkte jag att det kanske inte är så himmla kul att läsa om. Så jag är lite tveksam om jag ska skriva det, eller ens hur jag ska få igång något vettigt. När jag brukar skriva så tror jag att jag baserar hela grejen runt en enda händelse, som jag sedan bygger på med sporadiska tankar och idéer för att skapa något kreativt och spännande. Det kan åtminstone vara spännande för mig kanske jag ska tillägga lite sådär blygsamt. Det som jag tror att jag är bra på är att associera till skiljda saker som jag har varit med om tidigare, hört eller sett. Eller så kan jag göra som nu och bara spåna fram den ena saken efter den andra, och se om det funkar.

Det roligaste med att skriva en blogg är för det mesta att gå tillbaka och läsa vad man skrivit förr. Detta gäller naturligtvis bara den egna bloggen. När det gäller andras så är det roligaste när man själv är med ^^. Fast det händer ju inte så ofta, tyvärr :P. Jennie tyckte att det var kul att jag nämde henne i min blogg, och det där spexet. Det är väl också den enda anledningen till att gå och kolla för mig just nu, att hon varit med och byggt scenen. Det väger inte jättetungt precis antar jag. Spexet är jag sorgligt nog ganska så likgiltig inför. Äsch, nu tappade jag tråden totalt här, sorry för tusan, haha! Det kan också vara kul, eller nåt.

Var på Netto och idag hade jag tänkt äta Naan-brod med egenproducerad tomatsås och Hommos, kanske ska göra lite ris till det för att dryga ut det! Vi får se helt enkelt. Tycker att det är spännande att testa lite olika saker ibland. Prova olika kombinationer. Det finns sådana hörn i butiker där allt det exotiska står, för det mesta något arabiskt antar jag. Köpte Favabönor från Libanan, och Hommosen är också från Libanon, där ser man. Naan-bröd är tydligen Indiskt för de som inte visste det innan, hehe! För det visste inte jag, hade nog gissat på Vietnam. De har nog något liknande. Men nu ska jag ta tag i maten, och äta den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0