Lösning

Deppade som tur var inte ihop helt och hållet igår, men det var nära ett tag där. Nu är det mycket bättre måste jag säga. Jovisst, var sur som tusan i morse, men när är man inte det. Gick omkring och glodde snett på alla som befann sig tillräckligt nära, eller snarare, inte tillräckligt långt bort. Det löste sig till efter frukost som vanligt. Behövde ha någonting i magen helt enkelt. Om man bara kan äta och sova ordentligt så är det en bra början att bygga vidare på, en riktigt bra början. Jag förstår inte hur jag pallade att dela ut tidningar så länge som jag faktiskt höll på med det. Steg upp halv tre på natten, åt inget, åt inget, var hemma igen kl sex och gick och la mig efter duschen, åt inget, åt inget fortfarande. Nu skulle jag krevera, eller haverera.

Hur som helst så är det exakt fyra veckor sedan Tivolirock, och jag har fortfarande armbandet på mig. Lite töntigt, jag vet, men jag skulle se hur lång tid det skulle ta innan jag plockade av det. Börjar tröttna lite grann på det nu faktiskt, och jag tror nog att fem veckor är den magiska gränsen för när man generellt brukar tycka att det gått för långt. Det var åtminstone så länge som Sofia hade haft på sig sitt Sweden Rock-armband, vilket även inspirerade mig.

En månad sedan jag träffade Linda, Anders J och Jennie på Zekes sist. Hade hoppats på något liknande nästa helg, men det ser ju ut att rinna ut i vasken. Skulle kunna ta en rövare och sluta tidigare på den söndagen. Jobba lite längre några dagar och sedan ta ut den extra arbetstiden den nittonde, hoppa på en buss och åka in till stan. Det skulle man faktiskt kunna göra utan problem. Tänk vilken lösning på problemet. Fan vad det kan vara bra om man bara får sova på saken, och äta lite mat dessutom. Wow, jag är alldeles upprymd av min egen uppfinningsrikedom.

Två dagar kvar den här perioden, sen så kommer jag att vara ledig den fjortonde, femtonde och sextonde. Efter det är det som sagt bara tre dagar kvar på jobbet och en hel veckas ledighet att se fram emot. Nu ska jag åta popcorn och titta på film, för det har jag gjort mig förtjänt av! Vad har du gjort dig förtjänt av?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0