Lunch

Cirka två timmar kvar att jobba den näst sista dagen på jobbet. Lugnt och skönt var det imorse, men det var en grej som kändes lite skum. Innan i sommar har ett par gubbar kört omkring på mopeder i stan på morgonen, för att sedan sitta nere vid torget och prata. Idag hade jag precis hunnit ner, när en av gubbarna kör omkring och glor på mig... det var lite läskigt, körde omkring sakta och glodde tills den andre gubben kom och de körde vidare. Det har man fått vänja sig vid, folk, och särskilt gubbar som glor på varenda steg man tar (känns det som). En alkis hade parkerat sig nere vid hamnplan och satt där med en öl och drack. Självklart skulle han komma fram och störa mig, för att sedan sitta och stirra på mig när jag jobbade. Som tur var så slapp jag gå och plocka särskilt mycket skräp, så det varade inte alltför länge.

Det har varit ganska så lite att göra idag, men centrum var fullpackat med folk verkade det som. Loppis i suckarnas gång, och folk hade ställt sina jävla bilar längs med kristianstadvägen från brunnshallen till begravningsplatsen. Där får man inte ens stanna egentligen. Därutöver är det mest gubbar och tanter som springer omkring i Simrishamn, inget intressant att titta på precis.

Nä, nu får jag dra ut igen... håller på att somna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0