Mobil och Karlshamn

Jag hatar min mobiltelefon! Sitter på biblioteket och kom plötsligt på att jag ökat ljudet till max för att jag skulle ha mobilen i fickan, och läget under är lite väl lågt. Tänkte nyss sänka ljudet ett snäpp, men självklart så måste mobilen börja dåna utav bara helvete så fort jag ens går in i ljudinställningarna. Argh!!! Om jag bara haft råd att skaffa mig en ordentlig telefon. Hatar att allt ska vara så mycket billigare på internet, så att man inte kan testa det man ska köpa innan. Värdelöst helt enkelt! Om jag hade testat den här så skulle jag förmodligen inte ha köpt den. Javisst, den funkar, och den är ändå relativt stilren till utseendet, fast en Nokia skulle kanske passat mig bättre? Min nuvarande Samsung har inget genomgående tema, som jag tycker att en telefon ska ha. Den ser seriös ut på utsidan, men bilderna som ligger i den och ljudsignalerna är så fruktansvärt töntiga så man undrar om de rippat en leksak när de programmerat den.

Annars bär det av mot Karlshamn i eftermiddag. Tyvärr så är den avgången jag ska ta en buss (varannan är tåg). Kommer att träffa Anders O där för att käka mat och titta på Simpsonfilmen, på bio. Senaste filmen jag såg på bio var nog Blood Diamond, någon gång i februari har jag för mig. Det ska bli trevligt. Kommer att stanna till imorgon och sedan kommer jag att åka snabbt förbi lägenheten för att hämta mina saker, bara för att dra iväg till Simrishamn för sista gången den här sommaren. Det ska bli skönt att inte behöva åka någonstans sådär hela tiden, och det kommer att bli skönt att slippa Simrishamn. Om nu inte farsan ska bo där i framtiden, så lär jag inte ha någon direkt anledning att åka dit särskilt ofta igen. Kommer naturligtvis åka dit några gånger till, om man typ blir bjuden att åka dit.

Nu kommer Jennie, så jag ska sluta skriva blogg för idag. Ciao a tutti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0