Skolstart

Klippte mitt armband från Tivolirock idag, eller snarare skar av det med en jättevass kniv. En månad och två veckor blev det, och jag kände mig lite naken efter att ha gjort det. Sen tänkte jag inte mer på det och då kändes det inte alls, men nu när jag tänker på det igen, känner jag mig återigen lite naken. Jag kan berätta att jag för övrigt har kläder på mig.

Annars var det upprop i skolan idag. Jag var där, Anders och några från förra terminen och en kvinna som läste tillsammans med mig på a-kursen. Eduardo var också med och höll låda, tillsammans med Gudmund. Pratade om den kommande kursen och ad vi ska läsa, men det jag tänkte på mest var naturligtvis uppsatsen. Är det hälften av kursen så är det såklart hälften av kursen. Jag vet inte om de lyssnat på den kritiken jag kom med föra terminen, men den här gången har de lagt ett uppsatsseminarium redan om en månad, precis vad jag efterlyste på b-nivån. Kanske var det itt inflytande, kanske gick de bara tillbaka till en tidigare modell, eller så hade de såhär sist. Ska nog fråga.

Eftersom jag inte fått min första kursbok från bokhandeln ännu, så har jag lånat en c-uppsats av Gudmund. Den handlar om människors erfarenheter av World of Warcraft ur ett socialpsykologiskt perspektiv. Det kan nog vara intressant ur två perspektiv, både för att jag själv ska skriva en c-uppsats och kan kolla in struktur osv, och för att jag precis aktiverat mitt wow-konto och kan kanske tillgodogöra mig mer av den sociala interaktionen där. Lovade dessutom Anders att jag skulle läsa ignom hans och Johans artikel, eftersom jag inte riktigt gjorde det förra terminen.

Har tre stycken förslag till uppsats den här terminen;
  1. Språk som en sammanhållande eller åtskiljande kraft inom nationen - Kommer Belgien att fortsätta vara en enhetlig nation eller splittras i två delar?
  2. Fortsätta med samma ämne som jag skrev med i min artikel. (Angående kvinnors större miljöengagemang)
  3. Vad det är som driver människor att ta genvägar och bryta mot sociala normer för personlig vinnings skull. Varför dopar sig elitidrottare när risken att åka dit är så stor?
Det är bara till att välja och vraka. Positivt är att Gudmund säkert kan gräva fram en uppsats som handlar om det sista ämnet, vilket skulle ge mig en hel del litteratur. Har redan själv en massa litteratur om nationalism och har skrivit om det tidigare. Dessutom ligger ämnet om miljöengagemang nära i minnet och det ligger inte särskilt långt borta om jag ska återuppta det. Uppdatering om allt detta kommer naturligtvis framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0