Uppdatering

Det var fika igår på Zekes! Alla utom Johan dök upp. Fick ett sms från honom där det stod att han akut var tvungen att hjälpa en kompis med någonting. Typiskt att det ska hända just då liksom. Men men... Clara dök bara upp en liten stund, men hon dök åtminstone upp, och det var jättekul, typ. Det kvittar om hon var trött eller inte, det syntes inte utanpå i alla fall, eftersom Clara var lika vacker som vanligt, om inte mer. Nästa torsdag klockan tolv, eller däromkring blir det en riktig fika med henne.

Jennie var också där. Vilket var hur kul som helst också! Det hade varit bättre om hon varit utvilad, men å andra sidan har hon en del att tänka på. Linda var också med, och huvudanledningen till att vi träffades. Jag tycker om Linda, hon är trevlig och smart och mysig på flera sätt och vis. Anders var också med och tillförde, om inte med ett bländande yttre, åtminstone med en massa annat genomtänkt och tänkvärt.

Idag har däremot varit mest skit. Stack till skolan för att fixa böcker till kursen. För det första var huvudboken för delkurs ett utlånad, men den kunde jag tänka mig att köpa ändå. För det andra kunde jag inte logga in på mitt användarkonto. WTF!?! Tydligen är det ett glapp mellan kurserna där man inte ska kunna använda internet om man läser fristående. Får typ vänta tills man är inskriven på kursen för att kunna logga in igen. Jag som hade tänkt beställa min datorskärm och den där boken jag fattades, och ladda mitt mobilkort för pengarna är slut. Blev lite sur så jag åkte ner till Simrishamn för att göra mina saker där istället, så där är jag nu. Tänker passa på att åka till Bo Olsson i Tomelilla och kolla om det finns några kläder man kan ha på sig på måndag. Tyvärr har man ingen Clar(a)synt människa med sig som kan assistera. Förr hade man alltid farsan med sig, då han hade jobbat i branchen, men sen blev man vuxen och det blev mycket bekymmer med kläder och grejor istället.

Nåja, jag fick ut och åka ialla fall. Bättre än att sitta hemma i lägenheten för sig själv, och tycka synd om sig.

Annars har jag fixat en ny bokhylla, så min lägenhet börjar se lite vettigare ut. Fortfarande är det ett smärre kaos, men nu har jag någonstans att ställa mina böcker.

Kommentarer
Postat av: clara

JAG VILL ÅKA TILL TOMELILLA

2007-08-24 @ 17:18:55
URL: http://heltpcepe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0