Julen del 2

Julen var väl ganska rätt så trevlig ändå. Hjälpte till ganska så mycket med maten. Skalade och kokte potatis och griljerade skinkan, som vanligt nästan. Det blev inget Kalle Anka iår, som vanligt det också. Har ju sett det så många gånger att man fullständigt tröttnat. Det stod igång, men ingen annan var särskilt intresserad heller verkade det som. Sen så kom Annikas ena bror Kennet och hennes mor också. Dessutom var Linda och Micke där förutom jag, farsan och Annika. Drack lite glögg och lyssnade på julmusik, som jag inte direkt gillar särskilt mycket längre. Efter det var det julmat, sill och potatis först och sedan skinka, köttbullar, brunkål och isterband (istället för prinskorv sades det). Så mycket mer än så var det inte, och jag saknade Janssons lite, borde ha legat på för att få set.

Men det roligaste med julen var ändå julklappsspelet. Alla lade sina klappar till det (två för sammanlagt 50 kronor) på bordet och sen drog det igång. En tärning kastades i tur och ordning av alla runt bordet, och alla som fick en etta eller en sexa fick ta en julklapp tills det inte var några kvar. Andra omgången var den roligaste. Vi satte en klocka på tio minuter och fortsatte slå med tärningen, fast den här gången kunde man inte ta från högen i mitten utan man tog istället från de andra. Satt länge utan några julklappar alls, men det fixade sig till slut och jag vann/fick två stycken. Var ganska så nöjd med det faktiskt. Sen delades de "riktiga" klapparna ut. Sen var man trött och satt och glodde på TV resten av kvällen. Kollade på Bullitt, klassikern med Steve Mcqueen.

Juldagen, nåja, vad är väl en juldag. Grejen är den att jag under hela helgen haft folk på mig om att fixa fest på juldagskvällen. Jag gav ganska så luddiga svar om att jag inte var intresserad egentligen, vilket inte gick fram till alla. Folk verkar förvänta sig att jag ska fixa och ordan med sånt, eller det är kanske bara som jag tror. Var inte alls sugen på att gå ut eftersom jag var trött och lite sur eftersom jag var allmänt rastlös. Gick mest och väntade på att allt skulle ta slut. Kunde inte direkt dra iväg från juildagen heller liksom, så jag väntade tills efter Annikas mor, bror, Linda och Annika åkt iväg. Som tur var gick det en buss till Lund och sedan ett tåg därifrån till Kristianstad. Tog den chansen. Lite drygt två timmar sedanre var jag hemma, och det kändes gött. Kollade på Bad Santa innan jag till slut somnade.

Kommentarer
Postat av: AJ

håller med fullständigt, hemma bäst...

2007-12-27 @ 02:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0