Ljus, musik och mina väggar

För en stund sedan tröttnade jag på att ha datorn igång, så jag stängde helt enkelt av den och läste en stund i boken. Det var riktigt mysigt faktiskt, att ligga i soffan och läsa bok, utan några som helst störande ljud. Hade några värmeljus tända och såklart min elekriska adventsljusstake tänd, och min sänglampa som gjorde att jag kunde läsa. Det var faktiskt bekvämt, trots att min soffa egentligen inte kan räknas som bekväm. Tycker verkligen om den boken, den får mig på bättre humör varje gång jag läser den, mmm :-) Jo förresten, mitt julpynt består för tillfället av ovan nämnda ljusstake samt en kökshandduk som det står God Jul på, det är inte illa va?

Sen så ägnade jag en stund åt att titta på en konsert-DVD. Åh, jag vet att jag sagt detta innan, men det är så roligt med såna filmer. Man kan se de om och om igen och, åtminstone jag, tröttnar aldrig. Såg inte riktigt hela utan sparade lite till senare. Det är Elevation Tour från Boston ifall det är någon som är nyfiken!

Kollat lite efter posters. Josefine tipsade igår om en riktigt kul poster från filmen Fear and Loathing in Las Vegas, och jag kom väl på att mina väggar är lite tråkiga utan saker där. Ett par stycken, eller tre skulle kanske vara någonting för min lägenhet. Tittade runt lite grann på sajten men hittade inte exakt det jag ville ha. Nu finns det säkert att få tag i på annat sätt, men begagnat är inget för mig, åtminstone när det gäller saker som posters. Anders O har några retrofilmposters i sin lägenhet, som han visserligen varit för lat för att hänga upp, men ändå. Man kanske ska hitta posters från sina favoritfilmer...? Men jag vill gärna att postern ska stå för något, en tanke eller en drivkraft, någonting man kan titta på och få energi ifrån. Fast vad skulle det vara?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0