Mekaniska gräshoppor

Efter en lång och seg dag så börjar jag äntligen må lite bättre. Är fortfarande lite trött, men huvudvärken har åtminstone släppt, sisådär två timmar efter det att jag käkade en painkiller. Har suttit en liten stund och tittat på 2001 på TCM, den är nästan hypnotisk tycker jag. Tempot, bilderna men framförallt ljudet är så speciella. Hur låter egentligen rymden? Förmodligen inte som mekaniska gräshoppor, men ska lägga något ljud på det så varför inte det? Tung andning i bakgrunden... det är något som är på väg, sakta men säkert. Vad är det? Slutet...

Hade egentligen tänkt se en annan film, men man kan ju lika gärna se den! Blir väl lite tidigare i säng idag. Igår somnade jag inte förrän kl 3, vilket är sent för mig. Nä, imorgon är det plugga som gäller. Läste lite idag, men långt från tillräckligt. Tycker och Sartres bok också, den är deffo bättre än Kant.

Måste fixa med julklappar och julkort nästa vecka, vem ska få något iår?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0