Min lördag...

Hade det jättetrevligt igår, från det att jag var klar med tvätten kanske jag ska tillägga! Stack ner på stan för att höra Anders J spela med sin orkester. Promenerade ner i solen och duggregnet, och missade ta mig tusan det mesta av spelningen också. Mest berodde det på att folk var ivägen så man hann inte ifatt, och när man väl kom ifatt så var de på väg någon annanstans. Träffade Heli Ann också och växlade några ord innan jag till min förvåning såg Jimmy och Sofia promenera en bit bort. Sprang ikapp och frågade ut de vad de spysslade med i stan. Julhandel tydligen. Det var trevligt att prata med de lite, och så naturligtvis så missade jag ännu mer av Anders spelande. Pratade lite med honom dock, och vi bestämde att vi skulle fixa käk och kolla på film på kvällen. Promenerade hem och satt vid datorn en stund och chattade med Anders O som kommit tillbaka från Tanzania!

I vilket fall som helst så kom den andre Anders, han med J, över och vi stack till storWillys och handlade mat. Flummade runt en liten stund, vilket kan vara ganska så kul ibland. Det blev tacolasagne, med massor med köttfärs, tortillas med ostsmak, en blandning av creme fraiche och philadelphia och så riven ost såklart. Bekräftade ytterligare en gång att man bara kan vara ett i mitt så kallade kök, men vi hjälptes åt med maten så långt det nu gick. Mätt blev man också, dundermätt... kollade på Creature Comforts och spelade Sims 2 en stund, skapade en familj och byggde ett hus. Kan vara kul att göra ibland. Hehehe... sen så blev det film, Shaun of the Dead. Den var bra, synd bara att Dylan Moran fick en så prydlig roll... han är bäst oförskämd, som en äkta Irländare, hahaha! Kvällen avslutades med "Skattkartan", dett franskt lekprogram som var en blanding mellan "Jakten på den röda rubinen" och "På rymmen". Det roliga var att de fick helikoptrar till sin hjälp i sökandet efter olika ledtrådar, och att programledaren satt i en sån hela programmet igenom. Massa teknik och grejor, kameramän som sprang runt och det var underhållande faktiskt...

Så, det var min lördag! Hur var din?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0