Rund onsdag

Bowling bowling bowling... detta klot av vällycka! När var det man bowlade sist? Jovisstja, idag! Haha! Hade en trevlig stund med Anders J i en annars tom bowlinghall. Idag hann vi dessutom bowla fyra serier. Det var riktigt skoj och kan rekommenderas till alla som finner det ett nöja i att röra på sig lite, riva ner käglor samt umgås med någon trevlig filur, samtidigt. Resultatmässigt gick det upp och ner, men klart var att Anders vann flest gånger, medan jag bara vann en. Dagens fråga är alltså; Hur många serier vann Anders?

Dessutom har jag fördjupat mig lite i filosofins underbara värld. Kant fick sig återigen en liten omgång, eller snarare var det Kant som gav mig en liten omgång. Mcket prat om förnuft, plikt och god vilja! Jag tror den här gubben kan vara nyttig för min uppsats, eftersom han så klart och tydligt visar att han tycker att moralen kommer inifrån, till skillnad från Durkheim som inte tycker det. Det gör nog de flesta förresten, tycker att  moralen uppstår mellan individer än inom dem. Nu ska man bara få ner lite på papper så att man kan visa upp något imorgon då jag ska träffa Josefine och Anders J för att diskutera uppsats. Har inte så fruktansvärt mycket att vara stolt över, men det kanske blir lite grann. Fast just nu känner jag mig lite trött, så det blir paus en stund till.

Igår skulle jag titta på fotboll, blev det av? Icke! Jag missade den matchen jag skulle se, och när jag väl började se reprisen com började direkt efter matchen slutat, så satt jag vid datorn istället. Nåja, det verkade vara en ganska så tråkig match ändå, så ikväll kanske det blir nåt? Nähä... visst ja! Ingen fotboll ikväll, åtmistone inte i Champions league... fast de visar FC Köpenhamn - Atletico Madrid på dansk tv så det kanske man kan se, eller inte! Jag klarar mig utan det idag tror jag! Har som sagt en uppsats att skriva, hrm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0