Sömnig söndag

Igår var det en trevlig dag! Efter att jag hade städat klart och ätit, och duschat så ringde det på dörren och där stod Anders J ute i det mörka trapphuset. Vi hade bestämt att vi skulle traffas hemma hos mig för att senare åka bil bort till Josefine där vi skulle umgås en stund innan det var dags för bowling. Nu blev det inte så utan jag och Anders satt en stund och snackade här istället, och det var hur trevligt som helst. Men sen var det bowling. Calle och Josefine kom också dit, sent men till slut dök de upp. Bowlade en timme, och jag kände verkligen att jag var ringrostig, och jag kände att jag legat lågt med träningen ett tag, suck. Fick inte mer än 95 den första rundan, Anders J var överlägsen med sina 120. Andra rundan gick mycket bättre men den hann jag inte spela klart tyvärr. Bestämde att vi skulle spela någon annan dag igen.

Efter den här lilla aktiviteten stack vi till mig. Satt och pratade en massa, drack öl och vin och hade det allmänt mysigt. Det var nästan så att vi knappt kom iväg till Biljard där vi fortsatte en stund, och eftersom biljard stänger ett så stack vi naturligtvis vidare till Harrys efteråt. Det är en klassisk runda det där. Tog det ganska lugnt med alkoholen, och det är jag glad för idag. Nu skulle visserligen Joss och Calle dra iväg till Växjö idag, det vill säga dagen efter, så de tog det också lugnt och Anders körde och är nykterist, typ. Det hade sett ut ifall jag supit skitmycket, verkligen, haha!

Helt enkelt en väldigt lyckad afton måste jag säga!

Åh, jo förresten! Idag så har jag chattat med Anders O! Han satt på ett sjaskigt internetcafé nere i Singida i Tanzania. Han berättade att han sett två(!) vita människor idag, hihi! Snackade lite om te också, och tydligen heter det Chai på Swahili också.

Idag har jag inte gjort någonting vettigt, spelat en mass Hearts of Iron. Krigade mot Sovjet med Sverige, och det gick väl lite sådär. Det blev fred efter vinterkriget och då hade jag förlorat en massa båtar och flygplan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0