Jag är inte bitter...

Min datorskärm brakade ihop i fredags, så jag har inte kunnat använda min dator sedan dess. Ska under de kommande dagarna att leta reda på en ny eller en begagnad skärm, har inte bestämt mig än. Ska man investera i något bättre eller något som bara funkar?

Just nu är jag i Sjöbo, igen! Hade fått veta att jag kunde vara i Simrishamn den här veckan, och hade därmed ställt in mig på det och kände mig mycket lättad. Jag skulle;
  • slippa stiga upp 05.15 på morgonen
  • slippa cykla 15 minuter till stationen
  • slippa åka buss 50 minuter
  • slippa äta frukost och lunch på Lindhaga
  • slippa passa in tiden så att jag hann med bussen tillbaka
  • slippa sitta bland endagsturister på bussen mot sjöbo (bara tanter och gubbar)
  • slippa cykla samma väg tillbaka
  • slippa att behöva ta hänsyn till andra människor som inte går och lägger sig samtidigt som jag mewn envisas med att ha tvn igång i ett hus som inte har någon ljudisolation som helst
  • slippa göra det fyra gånger nästa vecka, eller kanske fem, beroende på hur det blir veckan efter med lägenheten
Fast nä, det blev inte så. Fan vad irriterande, och jag har varit sur ända sedan jag fick reda på det. Nu börjar det gå över lite, men jag är inte glad precis. Vill bara vara för mig själv, och ha det tyst runtomkring mig, men det är omöjligt de kommande dagarna.

Läste ut en bok, Vandraren, av John Twelve Hawks. Hade lånat den av Anders, och läste lite drygt halva boken igår och idag. Spännande, med hänvisningar både till sociologi och till myheter om hur bevakningssamhället sprider sig in i minsta vrå av vårt samhälle. Kommer förmodligen att läsa uppföljaren snart.

Annars träffade jag Anders J i lördags. Vi fikade på Zekes en stund och pratade om en massa saker. Sen så gick vi till Claes Ohlsson och glodde på grejor som åtminstone inte jag hade någon direkt nytta av, utom möjligen en MP3-spelare. Fast det kostar pengar och jag har viktigare saker att lägga pengarna på just nu.

Passade på att städa, så nu är det för första gången på ett tag riktigt rent och fint i min lägenhet. Det kommer säkert att kännas skönt när man går in genom dörren torsdag kväll och slipper hälsa på dammråttorna. Nu ska jag försöka hitta en ny bok att läsa, låna av Annika, kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0