Regn, radio & böcker

Trots mitt tumont så hade jag planerat att sticka ner på gymmet idag. När jag väl hade vaknat i morse så gjorde det nämligen inte så förbannat ont längre, och det ser inte ut som jag kommer att tappa nageln heller, tjohoo. Det var dock en annan grej som stoppade mig ifrån att sticka bort och träna, och det var regnet.

Eftersom jag för tillfället är den enda som har nyckeln till trapphuset, måste den som ska in i lägenheten åtminstone ha den. Farsan ville innan han skulle åka och hälsa på en tidigare arbetskamrat kolla sin post, vilket han inte kunnat göra sedan jag åkte härifrån. Det gjorde i sin tur att jag var tvungen att åka från K-stad redan klockan två. Rörigt? Det lämnade mig en lucka på några få timmar där jag både skulle packa ihop alla mina grejor, plocka undan i "köket", och träna. Visst det fanns tid, men när jag väl fällde upp min fina persienn (en av mina fina persienner) så öste regnet ner, litervis, minst. Bestämde mig för att inte gå. Ville inte utsätta mig för naturens krafter, och inte heller behöva strula med stadsbussar hit och dit (tvungen att byta vid resecentrum). Stannade kvar hemma och chattade en stund med Anders O istället, och skrev en liten blogg om min stackars lilla tumme.

Hann med allt jag skulle innan jag åkte iväg, vilket alltid är en lättnad. Just när jag var utomhus regnade det inte så mycket, men under tiden jag stod inne på RC började det ösa ordentligt igen. Lyssnade på radio i bussen, på mitt nya favoritprogram på P1, korrespondenterna, även idag med nordenkorren Bengt Lindroth. Förra gången jag lyssnade handlade det mycket om Finland och relationerna med Sverige, och idag var det mest om Danmark och Norden som koncept. Mycket intressant program tycker jag själv. Ska nog kolla in alla de andra programmen som ligger ute på webben som jag missat hittills, detsamma gäller sommarpratarna. Kommer att lyssna in på de mest intressanta där, som de där två svampätande tomtarna från femman till exempel.

Ska försöka läsa ut boken som jag lånat av Anders O. Även om jag inte gillar den alltför mycket vill jag inte bara lämna den heller. Dessutom känner jag för en ordentlig sommarrysare från Stephen King, för att verkligen få den där sommarkänslan som jag saknat. Lägga ifrån mig den här så länge? Näpp, här ska inget lämnas oavslutat. Den där boken som jag slutade läsa i vintras? Äähäähääh... javisstja :P Nåväl, Box 21 är ju ändå ganska så snabbläst så den borde man klara på några dagar. Så, varför sitta här och slösa tid? Nu ska det läsas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0