Tivolirock -07

Har ett nytt favoritband, Mustasch. De var på Tivolirock igår, och de var asgrymma live. Fan vad det var mycket Göteborg över den spelningen. Tänkte att det är många stora svenska band som kommer just därifrån. Var visserligen hur trött som helst när de spelade, hade starka funderingar på att sticka hem. Jag vet inte om jag börjar bli gammal på riktigt, eller om det kanske var de där jävla skorna som gjorde att jag hade ont i ryggen. Tröttheten kan också bero på att jag slarvat som tusan med sömnen, vilket gjorde att jag sov jättelänge idag (precis klätt på mig förresten). Stack hem när Backyard babies spelade för jag tyckte på allvar att de sög, var hemma strax efter ett och somnade strax efter det. Vaknade elva!

Fourever var grymma som vanligt. De började med samma höga kvalité som vanligt, och lyckades faktiskt höja det ytterligare ett snäpp för att slutligen avsluta med sin nya riktigt grymma "Shout, shout my name!". Har hört den en gång innan (Sweden Rock) men det är en sån låt som man känner igen, som verkligen sätter sig direkt. Det var en del ändringar på "Left Behind" också, mindre trummor och mer bas/gitarr, vilket kändes nytt och fräscht jämfört med demot. Fick en liten pratstund med Mia (sångerskan) under Sounds-spelningen och fick höra lite nytt om planerna för framtiden, lite snack om influenser och om Metallica-spelningen bland annat. Fick tips om bandet "Unfaithful" som jag lovade att jag skulle kolla in (hade snackat med Urban på stan när de spelade typ). Fourever på Valvet den tionde och elfte... ska kolla mitt schema! Äsch, måste byta om jag ska se...

Träffade Jennie och Patrik (för första gången) plus en massa av hennes polare, typ... Linda, Bettan med pojkvän... osv massa med namn jag inte kommer ihåg eller ens gjorde det då. Anders O ringde mitt i alltihopa, och påminde om sin existens. Synd att han inte var där. En massa folk som inte kom, Peter och Timmy var jag säkra på skulle komma och sova över, och kanske förfesta i min lägenhet, även om de inte skulle in på tivolirocken. Anders J kom inte heller för han skulle upp tidigt på morgonen, inte heller Johan kunde komma eftersom han inte hade råd med inträdet.

Marit Bergman var en annan höjdare. Hennes spelning var grym, och jag ångrar att jag inte lyssnat på hennes tidigare skivor (bara lyssnat på den senaste i princip). Det var fullt med folk på scenen och det blev en riktigt glad och positiv atmosfär, de hade lika roligt som publiken såg det ut som. Det var ett gäng man skulle kunna "festa" med fler gånger, för det kändes mer så än en vanlig spelning.

Kollade även in Snook en liten stund, men det är inte min grej precis. The Sounds tröttnade jag på efter några låtar, så jag gick iväg (se ovan). The Ark spelade också, och de gjorde en hyfsat bra spelning, det var visserligen då jag var trött och orkade inte stå stilla för det gjorde ont i ryggen då. Gick innan deras spelning var slut (tror jag) och letade efter folk, som jag naturligtvis inte hittade. Tänkte ringa Jennie och fråga vart de tagit vägen (hon och Bettan m pojkvän hade stuckit ut från området under Snook) men jag orkade inte, ville se Mustasch. Sugarplum Fairy fastnade jag heller inte för precis, och sen så var det något band på tredje scenen som inte tilltalade mig så mycket (lät äckligt nyamerikanskt på ett sätt som jag inte gillar).

En mycket lyckad kväll (bortsett från min sömnbrist och ont i ryggen) som väl var värt de 280 kronorna som jag betalat för inträdet. Nästa gång ska jag ta med mig öl, blev bjuden på Patriks rom & cola (av Jennie) så man blev lite rund om öronen en kort stund. Hade nog behövt alkohol som smärtstillare i slutet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0