Jobb, K-stad & Depeche

Så var sista dagen på det första tredagarspasset avklarad. Det har varit lugnt och trevligt, föll direkt in i min roll när jag började. Gjorde precis som när jag avslutade jobbet förra sommaren. Frågan är om någonting förändrats sedan jag slutade. Kändes inte så precis, allting är precis som innan, med skillnaden att jag fått en väst att ha på mig. Måste fråga Christer om jag verkligen måste ha den på mig, har ju reflexbyxor på mig, så det känns som lite overkill. Annars har hela min uppsättning kläder fått samma färg, orange. Det är lite najs faktiskt, att inte ha olika färger på sig oberoende vad man behöver. Telefonen är dock annorlunda, Sony Ericsson, jag hatar den, gammal och trög. Annars är allt som det brukar, snackade lite med fyllisarna, med Widerberg och med jazzkillen, irriterade mig såklart på kioskerna vid hamnen som sätter dit fel sorts säckar när de ska byta ut de, på att torgförsäljarna är så tidiga och inte städar efter sig.

Var och köpte en cykel idag nere på Österlens Cykel & Motor. En begagnad såklart som jag ska använda för att ta mig från jobbet till stationen och omvänt. Kan vara bra att ha när jag ska cykla till skolan senare nästa termin också. Får se hur det blir den här sommaren, det är ju lite upp och ner med hela boendegrejen. Nåja, det får helt enkelt lösa sig, och det kommer det att göra, på ett eller annat sätt.

Annars har jag varit ganska så slö och orkeslös den senaste tiden, har fortfarande inte återhämtat den sömn som gick förlorad förra veckan. Ska sova riktigt länge imorgon tror jag, och sen drar jag till Kristianstad för att städa och tvätta. Får väl hitta på nånting när jag är där, kan ju inte bara sitta själv och lata mig. En liten trip till Sofia kanske, eller en promenad med Anders J, fast jag får ta ett eller två pass i gymmet, har ju kommit efter lite med det där. När var det nu Johan skulle åka iväg förresten? Sova kommer jag åtminstone att göra, och mina växter behöver förmodligen vatten.

Satt och mindes Depeche Mode från förra sommaren. Åh va det var härligt! Den bästa semestern hittills, utan tvivel. Inte bara konserten, hela resan var riktigt najs. Älskar att beöka en stad sådär bara, upptäcka och glida runt, dricka en öl, käka lite, snacka en massa med min polare Anders O. Sånt borde man göra igen, nån gång om året i alla fall. Stockholm eller Göteborg, eller Köbenhamn kanske, det funkar det också. Fast det finns ju fler ställen man kan åka till. Måste ju inte vara till en stor stad heller, kan ju vara en mindre med. Åh, älska Depeche!

- Shake the Disease
- See You
- Sweetest Perfection
- Waiting for the Night
- World in My Eyes
- Photographic
- Just Can't Get Enough
... har jag lyssnat på, hittills.

Ha det...


Kommentarer
Postat av: Anders

Haha, jävla hamnkioskenfolk som sätter fel säckar i tunnorna >.<

2007-06-17 @ 11:09:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0