Lördagsnöje

Förra helgens lördag var en rätt så lyckad dag skulle jag nog kunna säga. Hade inte haft några större förväntningar precis. Så vad var det som hände egentligen? Nja, kanske lite bakgrundsförklaring först, och för den som är ointresserad av det, skippa nästa stycke.

Hade under lång tid tänkt ha en liten tillställning, ven kallad "förfest" kanske i min egen lilla lya för att senare på kvällen dra ut till Valvet för att titta på när Fourever spelar. Problemet med hela den grejen var att jag väntade alldeles för länge med att proklamera denna tillställning för de som jag ahde tänkt få dit. Ett annat problem, som kan vara det egentliga grundläggande problemet var säkert att jag aldrig riktigt hade bestämt mig för vilken dag det var jag skulle ha grejen på. Fredag och lördag passade mig utmärkt, fast man måste vara mer bestämd antar jag. Hursomhelst blev det så att Anders skulle komma, och kanske Urban, och det hade kanske funkat, vem vet? Det hade varit något nytt och otestat och sånt är ju alltid kul. Förväntningar suger förresten. Hursomhelst tappades kontakten med Urban, av någon datateknisk anledning. Så det blev bara jag och Anders.

Anders ringde till mig, tror jag, elelr om han nu skickade sms, jag tror han ringde. Han berättade Jennie skulle sitta och dricka vin med några andra i hennes korridor. Jag var väl lite tveksam sådär till en början. Sitta där med hennes korridorspolare och snacka. Fast samtidigt hade jag ett sug i magen att jag ville besöka en korridor för första gången på några år. Ville få den där känslan en liten stund, korrkänslan. Så, jag trodde att vi skulle sitta hos mig en liten stund, se slutet på Bond, lyssna på musik och sen dra iväg till Jennie en liten stund. Nu var det dock så att Fourever spelade nere i parken, och på något vis så övertalade Anders mig om att vi skulle åka ner där. Jovisst, sa jag väl, efter lite tvekan. Åkte bil, och det var väl bra, med Anders, hans brorsa och systerson. Såg lite på ett band när vi kom dit, som drog över på tiden lite, och sen var det Fourever som naturligtvis var väldigt bra. Högtalarna var dock hur dåliga som helst, så man var inte helt nöjd efteråt ändå.

Hursomhelst så bestämde Anders och jag att vi skulle åka till Jennie, bara hälsa och prata lite och sen åka in till Valvet lagom till spelningen skulle börja. Vi kom in efter lite besvär. Lång tjej med neutralt ansiktsutryck släppte in oss. Jennie var jätteglad (full) och presenterade hennes vänner för oss och jag kommer inte ihåg alla namn, men det var Martin, Robin och Bettan åtminstone. Jag började dricka, och svepte vin, hehe. Blev ganska full, och tyckte att det var småpinsamt. Men vi hade det trevligt en stund åtminstone. Sen övertygade jag Anders om att vi skulle gå ner till Valvet, efter att jag faktiskt övertalat honom att vi skulle stanna en liten stund till, skumt. Sa adjö till Jennie och drog iväg till bussen.

Jag följde Anders blint till en början, eller ganska länge. Tre till fyra gånger bad jag om ursäkt för att jag var så full, haha. Jag hatar att vara full ibland. Litade helt på att bussen inte skulle köra, på ett tag åtminstone, så vi promenerade in till Valvet. Nyktrade till på vägen, när två personer som var mycket fullare än jag frågade vägen till resecentrum, var jag väl ganska ok ändå. Det tog dock några låtar och ett toalettbesök inne på Valvet inan jag verkligen kunde ta till mig av spelningen. Men det var ös som vanligt och en jättebra avslutning med Fear of the Dark, trodde jag. Varför kunde det inte sluta där? Men det var åtminstone bra och jag var mer än nöjd med hela kvällen.

73, 88 på er alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0