Morgonblogg

Såg precis en reklam för Cillit Bang på tv, lösningen på alla problem i det svenska hushållet. Jepp, alla svenska hem tvättar sina DANSKA 50-öringar!!! Men som tur är så har jag faktiskt en sån hemma, så nu ska jag iväg till affären och köpa Cillit Bang, det bästa rengöringsmedlet för svenska med danska mynt ;)

Har ju helt missat att blogga en massa de senaste dagarna. Hade flera bloggar på gång, men blev det någon av det, nä! Har ytterligare en riktigt bra, eller ett ämne i alla fall, på gång nu. Fast jag vet inte riktigt om jag orkar hålla på med det idag. Somnade vid halv två inatt och vaknade halv sju, det dumma var att jag kände mig ganska så pigg. Nu när jag väl stigit upp så blev jag skittrött igen. Man kanske ska gå och lägga sig igen?

Låg nu på morgonen och glodde på tv, bläddrade förbi MASH, och såg Larry Fishburne. Det var lite kul för jag såg början av The Matrix innan jag skulle sova igår, och han är ju med i den. Han var lite yngre i MASH såklart, men annars såg han ut nästan som han gör i Matrix.

Hade en trevlig chat med Clara igårkväll. Vi snackade bland annat om att ha en filmkväll, där hela gänget ska ta med sin favoritfilm. Vi kom väl på att det var lite problem med att välja sin favoritfilm, för man vill ju kanske helst ta med en film som alla gillar, men som ingen annan sett. Fast jag blev sugen på en Italiensk Zombie! På tal om zombier så kollade jag faktiskt på "Land of the dead". Har tänkt se den ett tag, men inte riktigt kommit till skott. Nu skulle C se den också, så då kunde jag inte låta bli. Tyckte nog att Asia Argento hade en lite för liten roll i filmen, och att slutet var halvbra. Varför kan inte Zombier och människor leva sida vid sida? En annan fråga man kan ställa sig är, finns det vegetarianska zombier? Tyckte nog att filmen var rätt så bra, många coola scener, hehe. Ett par storylines hade nog kunnat utökas lite till, bland annat Asias som jag nämnde. Den hade kanske blivit längre, men det hade bara varit bättre.

BTW! Film ses bäst i sällskap! Som tur var så hade jag "typ" sällskap :-)

Ska fixa kaffe nu tror jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0