Strand

Fick en känsla, en saknad. Jag saknar stranden, och att promenera längs med vattnet. Solen är fortfarande nyligen uppstigen och luften känns fortfarande lite kylig. Sanden under fötterna har fortfarande den där lilla fukten som gör att den fastnar lättare. De enda ljuden man hör är den svaga brisen, vågornas milda ljud och sina egna fotsteg. Lukten i luften är härligt frisk med en svag saltaktig doft, man går ner till vattenkanten och känner på vattnet, det är fortfarande kallt, och sådär härligt uppfriskande. Det är någonting jag saknar!

Vad gör jag idag då? Sitter och lyssnar på lite musik, tänkte dra ut och gå en runda senare. Jag vet att jag kommer att bli besviken. Jag känner inte till några bra ställen att gå på tyvärr, inte häromkring. Det har faktiskt gått så långt att jag är tveksam till om det ens finns några bra ställen, men något måste ju finnas, eller hur? Jag behöver bo i en stad som är mer kuperad, lite backar upp och ner, och det ska ligga vid havet, ha en trevlig stadskärna. Finns det någon sådan häromkring? Tänkte väl inte det.

Gissa vad jag kommer att göra nästa gång jag är i Simrishamn?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0