Att lära från sina misstag

Skulle göra muffins hade jag tänkt. Hade hittat ett bra recept på nätet, som jag ville testa. Det var en skapligt stor sats med gegga som jag producerade och med visst besvär hällde ner i formarna. Funderade i början på att kanske halvera mängden, men ångrade mig sedan och körde för fullt. Stoppade in en massa formar med klet i ugnen och väntade den utsatta tiden. Men det verkade inte klart alls, så jag väntade lite till, och lite till och till slut tog jag ut skiten, och ja, det hade gått för lång tid. Fan! Var tvungen att slänga allt! ALLT! Det var några formar kvar med smet, så det står inne i ugnen och håller på att bli klart! Den här gången ska jag inte vänta, och vänta... det ska ut när det gått tio minuter. Detta har gjort att jag blivit lite sur, och jag måste vända det. Kan ju inte gå omkring och dra till mig en massa negativa tankar, för då blir det inte bättre. Tänk positivt... sätt igång en bra låt och njut av det jag lyckades med. Nio fullkomligt hälsovådliga små muffins!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0