Biblioteksbesök

Tittade nyss på Linda som var i smålandsnytt i onsdags. Hon berättade om sina planer på att starta ett familjehem på gården. Det var ett bra inslag tycker jag, och om du vill se den själv så kan du klicka på den här länken, det är till SVTs hemsida och det krävs RealPlayer för att spela den. Jag tycker hon berättar det så mycket bättre själv, så titta gärna. Chattade lite med Linda också, och det var trevligt som vanligt!

Annars så har jag varit på biblioteket en liten stund och pratat uppsats med Anders J. Vi diskuterade bland annat hur man ska skriva en c-uppsats, just med tanke på upplägg och sådana saker. Jag fick agera "expert" en stund där, och jag hoppas att jag inte gjorde bort mig helt. Sa det jag trodde var rätt så det var jag nog också tydlig med. Annars så har vi ju uppsatsseminarier där relevanta saker som struktur mycket väl tåls att diskuteras. Fick lite idéer om vad jag ska skriva, och Anders kom med lite kritik om det jag redan skrivit. Det blir lite sådär halvfuskigt att jag redan fått respons på min, eller nä, det blir det inte alls. Jag skriver ju faktiskt den här uppsatsen för min egen skull i första hand och inte för seminariets. Behöver dock lite mer text innan jag är klar så att jag kan skicka det till klassen.

Och så missade jag Stargate SG-1 ikväll igen. Såg visserligen repriseringen av fredagens avsnitt på tv i morse, så jag har ändå fått min dos sci-fi för idag. Annars har man ju alltid några Battlestar Galactica hemma att se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0