Bra bok, men inte just nu

Har precis suttit en liten stund och läst färdigt introduktionen till Giddens bok (The Constitution of Soceity) som jag skrev lite om häromdagen, och har tyvärr avfärdat den som ointressant för min uppsats. Däremot är den fruktansvärt intressant i sig, handlar om strukturalism ur en mängd olika vinklingar, i de flesta fall metodisk-teoretiska verkar det som. Jag har inte tid att läsa den boken, väldigt liten text, på engelska, och skapligt avancerat språk... och så har den några sidor dessutom. Det är bara till att gråta en skvätt (viss överdrift) och gå vidare till nästa bok. Hade nog tänkt ligga under täcker ed en ficklampa och läst den, ifall jag inte var så fruktansvärt disciplinerad angående de böcker jag läser (och naturligtvis det faktum att jag inte har någon ficklampa). Jag är dock inte den enda som gillar den;

"Anthony Giddens's new book is the fullest presentation yet of his theoretical views . . . . it has the lean, sparse, utterly serious, craftsmanlike qualities we have learned to expect from its author and which make it a real pleasure to read."--Dennis Wrong, Times Higher Education Supplement (saxat från University of California Press)

The Norms of Answerability
ligger på tur, sen måste jag nog skriva lite också. Jag menar, hur ska man gå vidare om man inte har någon probmlemformulering? Nä, det behövs verkligen en sådan. Lite te också kanske, inget kaffe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0