Hjärnmos!

Min hjärna känns lite som mos just nu, och jag vet inte riktigt varför. Har inte gjort särskilt mycket tankekrävande verksamhet idag. Har egentligen inte gjort så mycket idag, utom att handla ett par gånger, lagat köttfärssås och misslyckade muffins. Nu har jag läst igenom några uppsatsplaner också, och skrivit lite kommentarer, men förutom det... tittat på SG-1 såklart och på en fotbollsmatch! Konstigt att dagen bara flyter iväg sådär egentligen. Hade egentligen tänkt dra till kåren för att kolla på späxxet, men det blev inte av eftersom jag var så förbannat trött just då. Är inte lika trött just nu, men som sagt, huvudet känns som mos.

Sex stycken uppsatser har jag fått in hittills, men jag har nog bara skrivit respons på fem. Orkar inte med Lauras eftersom hon är "frälst" och bara vill skriva om hur jävla muslimsk hon har blivit. Det finns ingen uppsats i hennes text, bara propaganda! Man kan inte komma med kritik heller känns det som, för då blir hon så fruktansvärt defensiv. Det har inget med hennes religion att göra, det är snarare hennes inställning till vetenskap. Det finns ingen tanke på vetenskap, bara att driva på sitt eget korståg, vad det än skulle gälla. Jag tror jag skiter i den helt faktiskt. Det finns inget krav om att man ska läsa igenom alla.

Det som jag ser fram emot mest just nu är fikan efter seminariet. Annars har jag inte särskilt mycket att se fram emot... tycker jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0