Kaffe och böcker

Har faktiskt slutat med kaffe nu. Har funderat på det ett tag nu och kom fram till att jag ska lägga av med det ett tag. Det började för några veckor sedan när jag kände mig lite dålig i magen efter att jag druckit kaffe, och tänkte dra ner på det. Sen så hade jag problem med att sova i samband med det. Det tog ett tag men nu är det alltså inget mer kaffe för mig ett tag. Hur länge jag tänker göra detta vet jag inte ännu. En månad? Några månader? ett halvår? Får helt enkelt se när jag börjar igen. Inatt sov jag faktiskt väldigt länge, eller bra åtminstone.

Har beställt ett par böcker från Adlibris också. The Secret och Chockdoktrinen. Den första tipsade Linda om för ett tag sedan, och hon har sedan sagt att den har varit riktigt bra, så då tänkte jag att jag skulle läsa den. Den andra boken är en samhällsbok, som diskuterar bland annat olika hemska experiment som CIA gjorde på folk, jag återkommer när jag vet mer om den.

Förresten så har jag bestämt mig för att inte bli förkyld den här vintern. Jag vill inte det helt enkelt, och om man får tro Rhonda Byrne (författaren till The Secret) så är tankens kraft starkare än vad man tror. Det gäller att tänka positivt så går det mycket lättare. Frågan är om man kan lura kroppen på samma sätt som man lurar den med placebo. Dessutom hade jag tänkt skriva klart min uppsats i år, och jag har några böcker som ligger och väntar på att läsas. Idag blev det ytterligare sju böcker till högen, eftersom jag var på biblioteket en runda och hade mig. Fast ikväll ska jag ta det lite lugnt tror jag, och imorgon ska jag åter ta tag i det hela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0