Min helg

Var ute och promenerade och stötte på en hockeymatch! Jag undvek den så mycket det bara gick! En stund senare försökte ett barn blockera min väg, som tur var kom föräldern och plockade bort barnet, så jag fick fri passage fram på gatan! Annars så var det lite sådär halvt fint väder, men allting var blött och trist och det luktade sumpmark nere vid dungen! Javisstja, det är sumpmark, hahaha!

Igår var jag i Broby, tillsammans med Josefine och Calle... det var trevligt, träffade några bekanta till de som jag var där med. Drack det där äckliga vinet (haha) som jag hade i kylen ochnågot som Joss bjöd på. Pratade lite grann om allt möjligt, tittade lite på barnet. Fascinerande små saker det där... roligast var dock att Josefine var så helfokuserad. Vissa kvinnor har en tendens att tycka väldigt mycket om barn, som jag aldrig sett hos män på samma sätt. Å andra sidan var det ett väldigt trevligt barn, ett halvår gammalt och åtta kilo tungt.

Anders J var och hälsade på nyss! Vi lagade falukorvsgratäng tillsammans, och åt den och hade det kul. Han hade varit och spelat trumpet nere vid Domus, och jag hade varit vänlig nog att hålla mig borta, hehehe. Hursomhelst så kom han med en massa blöta noter som var tvungna att hängas upp. Brukar inte ha en massa noter hängandes i mitt hem, men så var det alltså en stund idag, hihi. Såg på Fear and loathing in Las Vegas, en riktigt rolig film trots att jag redan sett den några gånger. Käkade lite clementiner och choklad som Anders hade tagit med sig, mmm, Aladdin från Domus!

Ojdå, det blev en ganska så händelsefull helg den här gången. Har inte alls känt för att sitta själv hemma framför TVn, så jag har inte gjort det heller. Det känns bra!

p.s. Varför stavas känns med två n och känt bara med ett?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0