Pluggplaner

Jag hatar att vakna runt fem på morgonen och sen ligga vaken i någon timme, det är riktigt irriterande och bara snor en hel timme från mitt dygn. Det är bra när man lyckas somna om igen förvisso, men såhär ska man ju faktiskt inte behöva ha det. Fast jag har nog hämtat in lite sömn som jag förlorade förra veckan, men ändå känner jag mig hur trött som helst. Trötthet är bland det jobbigaste som finns, man orkar inte göra saker. Plugga till exempel...

Idag har jag satt som mål att bli klar med Bauman, och att så smått börja jobba med den text som ska lämnas in till onsdagens seminarium. Angående min uppsats är jag mest förvirrad. Vad i helvete ska den handla om. Allting lät så bra på förra seminariet, men nu vet jag inte längre. Vad jag behöver är en massa böcker och en massa artiklar och jävligt mycket tålamod till att sitta ner och läsa igenom det. Och så har man brott och straff dessutom, och det känns som en jobbig bok just nu... fast det hade blivit en kort bok om Raskolnikov hade tagit livet av sig efter brottet.

Nu i helgen har jag faktiskt bara skrivit två bloggar. Det är jag på sätt och vis lite stolt över. Det var ett tag som det kom en märklir mängd med bloggar från mitt håll (jag till och med kollade in "mest aktiva" för att se om jag kommit med, men icke). Det började nästan bli lite överdrivet kändes det som, men idag blir det nog en till, måste ju rapportera om jag når mina pluggmål för dagen. Man skulle ju förvisso kunna hålla folk på halster till dagen efter (inte en pik till någon), och det kanske det blir, vet man inte förrän i efterhand. Hihi, har redan några rader och det känns najs. Tack vare mitt jobb förra veckan har jag ju redan ett ämne, typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0