Seminarium och fika

Idag har vi haft seminarium om uppsatsen som vi håller på att skriva. Jag tyckte att det var rätt så ok idag. Pratade kanske inte så enormt mycket i början, eller i slutet, men i mitten, ja då jävlar. Fick en massa bra tips och idéer om min egen uppsats från Gudmund och Eduardo. Ännu mer skönlitteratur som jag skulle kunna läsa, och ännu fler filosofer som jag skulle kunna ta med. Gav lite tips till de andra också, mest till Anders tror jag. Tyvärr så hade Josefine försovit sig, men vi fick chansen att prata om hennes senare...

... för hon dök upp på vår nästan obligatoriska fika. Det blev bara tre, jag, Anders J och Josefine. Gick till Teapot, dör det var ganska så mysigt (Anders definierade stället som sunkigt, vilket jag absolut inte håller med om). Drack Chaite, svart, och det var riktigt gott. Beställde in en toast, men tyckte att det var lite mat. Toast brukar bli det, utom den på nostalgia kanske, men den kostade å andra sidan. Satt och pratade om allt möjligt, bland annat om uppsatserna och sånt. Tycker att det är fruktansvärt tråkigt att vi inte får plugga ihop nästa termin, får väl vänta och kanske någon gång i framtiden så kanske vi gör det. Och Jennie naturligtvis.

Nu sitter jag och tittar på det absolut sista avsnittet av Stargate SG-1. Åh vad det är spännande :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0