Social del 2

Har haft en jättetrevlig dag idag! Inte pluggat ett dugg, förutom passivt naturligtvis. Har funderat på hur jag ska läga upp den sista uppgiften om Baumans bok. Moral och det moderna samhället verkar vara en bra idé tänkte jag, så det får det nog bli. Hursomhelst så hade jag det trevligt idag. Träffade Josefine och Jimmy och Anders J nere på Wahlqvists och fikade och hade det riktigt mysigt faktiskt. Med risk för att verka uteslutande så känns det som vi fyra bildar det "nya" fikagänget. Vi kan prata ganska så fritt och ostört om våra intressen utan att behöva bry oss alltför mycket om vad de andra tycker, fast nu kanske jag överanalyserar lite. Alla är i vilket fall som helst jättetrevliga människor. Slog följe med Joss en bit på vägen, hon skulle till bibblan. Kom knappt innanför dörren innan Anders O började skriva på messenger, och vi chattade lite om olika saker. Det var också trevligt... och sen ringde Anders J och sa att han var på väg över för att se på film, och sen kom han hit. Se där, hur social som helst idag också.

Film var det ja! Började se på Schindler's List, blev inspirerad att se den av Baumans bok. Nu vet jag varför jag inte ser den så ofta. Det är stundvis en riktigt obehaglig film. Men stundvis så är det en riktigt bra film också. Både hatar och älskar den samtidigt. Fast den är lång också, så vi beslutade att skjuta upp typ halva filmen till en annan tidpunkt. Jag tror det var en bra idé, men det är nog bara lite drygt någon timme kvar av den. Riskerade inget eftersom Anders skulle ta bussen hem och den sista gick elva.

Imorgon kanske det blir något vettigt gjort. Nä, jag ska göra något vettigt imorgon. Kanske se resten av filmen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0