Uppsatsen börjar ta form

Nu känns det rätt så bra med uppsatsen, har hittat någon typ av struktur inne i mitt huvud. Ska bara få ner det ordentligt på papper så jag har något att visa upp på onsdagens seminarium. Ska försöka skicka det till resten av klassen någon gång på måndag eftermiddag. Så, nu har jag ett mål, hehe. Hur mycket ska jag skriva. Hmm, ja, det stod 2-5 sidor så jag antar att det blir något sånt.

  • Inledning ca 1 sida
  • Syfte & problemformulering ca 1 sida
  • Metod ca 2 sidor
Fyra sidor är det där. Borde ju räcka tycker man. Ska försöka fixa något utkast till enkät också, och då blir det fem-sex sidor. Jag tror inte någon dödar mig bara för att jag har någon extra sida. Och metoddelen kanske inte blir två sidor, det kanske bara blir en, var kanske optimistiskt att skriva två? Jag får helt enkelt se hur det blir. I princip blir det väl så att jag får skriva fyra sidor totalt nu under helgen, samtidigt som jag tar mig an lite av litteraturen.

Böckerna ska komma idag förresten. Fick ett sms om att jag kan hämta paketet efter klockan 17. Knappa tre timmar kvar alltså, spännande. Ser mycket fram emot Naomi Klein, men också mot The Secret. Väldigt olika böcker egentligen, men jag tycker att man ska vara öppen inför "alternativa" tankar och idéer. Kan nog låsas fast i det vetenskapliga tänket annars. Lyssnar förresten på Trance igen, sånt som man bara kan sätta igång och låta gå liksom, i bakgrunden.

Nä, en dusch nu och sen lite jobb med uppsatsen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0