Bristande journalistik, ett svar

Jag gillar inte när anonyma ställer frågor. Jag vill kunna svara ordentligt på kritik av min blogg, men de här människorna gör detta svårt. När folk däremot har en länk till sin egen blogg blir jag däremot gladare, för då kan jag faktiskt svara där och man skulle kunna föra något av en diskussion.

Hursomhelst så skrev anonym att Det är väl inte ens DN som skrivit det? Nä, det är sant, DN skrev inte själva artikeln, men man publicerade den. Att man publicerar artiklar utan att kolla igenom om det som står där är korrekt tycker jag är bristande journalistik. Bara för att det är någon annan som skrivit en verklighetsfrämmande text behöver det inte betyda att man inte kan vara journalistisk och kolla upp fakta.

Mitt förtroende för DN har minskat något efter den här artikeln, som lika gärna kunde vara publicerad i brittiska "The Sun".

Kommentarer
Postat av: Olof

Konsortium = Sammanslutning för genomförande av affärstransaktion. (Svenska akademiens ordlista)
U2 är med och finansiierar och utvecklar det här tornet. Det är därför det kallas U2 Tower.
Din andra kommentar på min bogg , var betydligt vänligare i tonen, än den första du du anklagade mig för att vara dåligt påläst. Innan du framför sådana anklagelser, bör du se till att vara ordentligt påläst själv. Jag föreslår även att du tar dig tid att läsa igenom hela de artiklar som du hänvisar till, samt att du slår upp de engelska uttryck du inte förstår.

2007-10-19 @ 08:55:18
URL: http://olofberg.blogg.se
Postat av: Olof

Ber om ursäkt om jag misstog dig för en annan kille. Du har mycket riktigt bara skrivit en kommentar, och den var trevlig i tonen.
Mitt misstag beror på ett en annan kille hänvisade till samma wikipedia-artikel som du, och det han skrev i sin kommentar var till vissa delar vädligt likt vad du skrev i din blogg.

2007-10-19 @ 16:08:21
URL: http://olofberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0