Helkväll

Började kvällen hemma hos Anders, eller snarare hemma hos mig, men sen körde vi via Maxi till Anders (från sociologin så att alla vet vilken jag menar, J alltså).Träffade Anders syster och systerdotter på Maxi och stod där och pratade en liten stund. Sen, efter det, drog vi till Vä. Det blev matlagning, nachos med olika såser och sallad, det var riktigt trevligt faktiskt. Fick ta le grand tour av hans hem dessutom. Så nu vet man hur det ser ut där.

Planen för kvällen var att vi skulle dra till Valvet och kolla på FourEver spela där, så det var precis det vi gjorde. Först drog vi en runda hem till mig, naturligtvis glömde jag mina öronproppar så det blev inte så kul för mina öron. Jag lär komma ihåg de till nästa gång, förhoppningsvis. Det har känts lite i huvudet idag och det är helt klart tack vare min egen glömska. Nä, jag drack inte särskilt mycket, en stor stark bara, och den hade jag faktiskt kunnat ha klarat mig utan. Josefine var också där förresten, det var ju lite kul, hade inte dirket väntat mig det.

Bandet var lite sisådär idag, eller det var kanske trummisen som inte var helt på hugget. De andra skötte sig lika bra som vanligt. Första setet  var det en del felspelningar vid trummorna, och det märktes hur irriterad hon blev över det. Det satt inte helt och hållet, kändes off helt enkelt. Andra setet var lite bättre och tredje var det bästa. Precis innan den andra pausen körde de med en annan gitarrist, som jag inte vet vad han hette. Det var en Europelåt, Scream of Anger, den var riktigt bra. Mia, gitarristen/sångerskan, kunde sjunga ut mer än om hon varit tvungen att spela gitarr själv. Tyvärr blev det bråk precis framför mig just då. Nån kille blev förbannad på en annan för att han stod ivägen, och ville slåss. Det slutade med att bland annat jag hamnade emellan och det blev inte mer än så. Sen fortsatte det vara ganska så stökigt resten av kvällen, många fulla människor var där och stod framför en. Det var jobbigt så under tredje setet gick jag ganska långt fram. De fanns där också, men det var helt klart lugnare.

På det hela taget var det en lyckad kväll, man fick en hel del tunga riff och solon, lite öl på och i sig, och så blev man mätt till på köpet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0