Klant

Så jag skulle plugga, men så ringde Anders J istället och vi pratade en liten stund. Det blev visserligen lite snack om plugget, så det var inte helt ett socialt samtal. Det är trevligt när folk ringer, gillar ju min ringsignal lite. Men till slut, efter ytterligare en distraktion på messenger förvisso, så blev jag klar med mina anteckningar, eller renskrivning. Det var så mycket som man skulle kunna säga om kapitlet, men jag tror jag fick med det viktigaste. Betoning på tror.

Det var en riktigt intressant grej, som kan vara av intresse även på bloggosfären, och det har med objektifiering. Det är en oerhörd förolämpning, att bli reducerad till enbart en egenskap. Typ, han är en student... Man blir inte mer än ett objekt, men hallå där, jag är faktiskt ett subjekt, med känslor och tankar och värderingar, som alla andra. Den absolut värsta typen av objektifiering är den ekonomiska, att bara vara ett ekonomiskt intresse. Det är nog därför jag, i likhet med Bourdieu ogillar ekonomismen, det finns inte plats för några människor där.

Råkade säga (skämtsamt) att Jennies granne Linda (lillinda) bekräftade de fördomar som finns om blonda, när hon undrade varför det fanns annonser från Stockholm i DN. Det var riktigt korkat sagt måste jag erkänna i efterhand, och jag hoppas att hon inte tog så illa upp. Det hade varit tråkigt. Ibland är jag kanske lite väl som farsan. Brutalt ärlig och kanske lite väl skämtsam, samtidigt.

Så, nu är det nog dags att förbereda sig för sova... brukar ju vara så långsam på morgonen så jag måste verkligen stiga upp tidigt, haha! Vill vara fräsch till seminariet och inte dyka upp yrvaken. Fan vad jag är glad för att jag slipper pendla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0