Matdags

Idag åt jag till en början överbliven äppelpaj från igårkväll. Anders J var och hälsade på och vi bestämde att vi skulle sticka bort till Willys och köpa nåt att ha till filmen som vi skulle se. Anders J föreslog äppelpaj, och det blev det alltså, men vi åt inte upp allt och det tryckte jag alltså i mig till frukost. Mums... det är nästan bättre kallt ibland.

Sen så satt jag och snackade med min andra Anders-kompis, han i Karlshamn. Fastnade vid datorn några timmar där och blev till slut väldigt hungrig, så nu håller jag på att laga mat. Falukorvsgryta... mums... Först kokt ris ner i en form, smord såklart, och sedan stekt falukorv ovanpå och en enkel tomatsås. Efter det så häller man ost ovanpå, och in i ugnen en stund tills det är klart. Sen kan man börja äta... och bli mätt. Fast sen så ska det ju bli klart också... suck! Att vänta kan vara så trist...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0