Min dag

Idag har varit en ganska så trevlig dag. Började halv åtta när jag fick sms från Anders J. Tyckte att det var lite tidigt att skicka ett sms, men det hade han skickat 19.15, under gårdagskvällen. Nåja, låg och var vaken en stund innan det var dags att stiga upp. Tog det ganska så lugnt, väldigt lugnt faktiskt. Satt i soffan med en kopp kaffe och såg på musik, och lyssnade naturligtvis. Det var mysigt tyckte jag... riktigt najs.

I skolan hade vi föreläsning med Gudmund, för första gången sedan förra terminen någon gång. Trevligt faktiskt, det tycker jag att det var. Boken som vi nu går igenom heter Jihad vs. McWorld. Jihadkulturer, som inte har någonting direkt med islam att göra, lever i en slags traditionalistiskt stamtänkande där man bara bryr sig om den egna lilla gruppen och fullständigt skiter i alla andra. McWorld är den lössläppta kapitalismen, där aktörerna fullständigt skiter i vad de gör så länge som de säljer sin skit, och allt de vill är att ta bort handelshinder. Mittemellan hamnar nationalstaten och i slutändan vi, medborgarna, som vill leva i frid och fröjd med alla andra medborgare. Vi blir attackerade från båda håll, och vi förlorar kampen. Lite Baumanskt över det där...

Efter det tungrodda blev det fika. 50-talscaféet eller Wahlquists som det egentligen heter. Diskussioner angående både det ena och det andra. Med på mötet var förutom jag själv, Anders J, Jimmy, Heli Ann, och den där kvinnan från Österlen som jag tillfälligt glömt namnet på. Lite annorlunda konstellation än det var senast, och diskussionen gick åt ett lite annorlunda håll. Det var trevligt faktiskt (men det är inte kärngänget).

Sen bar det av till systembolaget. Anders J var vänlig nog att hålla mig sällskap, annars känns det som man hade varit ganska så ensam i butiken. Det var nästan ingen annan där alls. Vi gick omkring lite och tittade på roliga flaskor och dylikt. En flaska med champagne hade en rosa strumpa över sig, och jag spekulerade lite om hur folk skulle reagera om man kom till en studentfest med en flaska champagne för 330 kronor. Varför inte champagne, eller något billigare alternativ. Jag tycker att det är ganska så gott faktiskt, bubbligt... Det var faktiskt så lite folk så att vi var tvungna att stå och vänta vid kassorna innan den dök upp en kassörska, och det var ingen dålig kassörska heller, mmm, snygg, och trevlig. Stod och pratade med henne någon minut, jag och Anders J. Anders höll sällskap hela vägen hem, där han hoppade på bussen och åkte till sitt.

Hade precis startat upp datorn när Linda började chatta. Sen satt man där i en och en halv timme, och tyckte att det riktigt skoj faktiskt. Linda är en mycket trevlig människa, som snart ska komma ner till Skåne :-) Jag tror vi tänker ganska så lika faktiskt, och det är därför vi kommer så bra överens, inte för att man måste tänka lika för att komma överens, det hjälper nog bara väldigt mycket. Hon verkar ha det jobbigt uppe i Småland, tyngd av alla beslut angående huset som måste göras. Jag gör mitt bästa för att få henne på bättre humör, med mina töntiga skämt. Tydligen går de hem, och bra är väl det. Hmmm...

Ojdå, det blev en ovanligt lång blogg den här gången, och precis efter en annan. Känner att jag är på väg uppåt igen, har fått lite hopp om framtiden igen känns det som. Det är bara att tänka positivt och se framåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0