Ny dag, nya räkningar

Härligt, nu har man betalat sina räkningar för den här månaden. Det är alltid hyran som ska betalas och bredbandet, men sen kommer det alltid "bonus"-räkningar av olika slag. Ibland är det nätavgiften för elen, ibland är det elavgiften och den här gången var det TV-avgiften. Min plan med TV-avgiften var att jag ska fortsätta betala den tills min TV går isönder (vilket jag nu väntat på i ett par år) och sen inte bry mig om att skaffa en ny, vilket gör att jag kan sluta betala avgiften. Den vill inte gå sönder, så jag kanske borde slänga den i förtid, det är inte så mycket jag ser på TV egentligen, bara filmer och SG-1 i princip. Missade avsiktligen SG-1 i fredags, vilket jag är lite stolt över, men såg istället reprisen nu imorse, och det var ett riktigt bra avsnitt, precis som de gamla klassikerna från de första säsongerna.

Annars är det plugg som gäller för dagen. Ska försöka bli klar med åtminstone ett par av hemuppgifterna som jag har liggandes från förra delkursen (som avslutades i fredags). Måste i vilket fall som helst lämna in de på fredag, och jag vill verkligen bli klar med böckerna den här veckan åtminstone. Men jag tror jag klarar det. Tre böcker och totalt fyra sidor måste man skriva, minst. Lätt som en plätt? Nja, kanske inte riktigt eftersom man glömmer vad det är som står i böckerna hela tiden och man måste läsa för att uppdatera sig. Ska börja med att gå igenom mina anteckningar och sen glo lite i boken innan man sätter igång på allvar.

Trodde nästan att min Popmart-DVD skulle komma idag, men det verkar som jag måste vänta ända till imorgon. Fick ett mejl om att den var levererad, vilket inte betyder att den är levererad, till mig. Det betyder bara att posten har den, vilket betyder att den levereras nästkommande vardag. Suck! Men då kanske man får något plugg gjort då... jag lär ju inte gå ut i det här vädret ändå. Fast fakturan från DVDn är en som jag faktiskt ser fram emot att betala.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0