Nytt fikagäng

Så idag var det en ny kurs i skolan, vi ska under fyra veckor läsa fyra böcker om varierande sociologiska ämnen. Idag var det Bourdieu som skulle diskuteras lite sådär. Naturligtvis hade jag inte läst boken för jag har varit upptagen med att skriva tenta och lata mig. Jag latade nämligen mig i lördags. Ändå pratade jag på, kanske för att jag kände mig lite pratsjuk. Får hämta igen det där nu idag, imorgon och på torsdag. Det lär väl bli lite sådär med det, och det känns som man redan är bakom i planeringen, och då var det första dagen idag. Det känns inte särskilt bra, med tanke på att man även ska skriva tre stycken tentafrågor till. Ännu värre är att jag egentligen måste lämna tillbaka boken, som används för två av de frågorna, imorgon. Blä, det blir avgift på det annars.

Så efter skolan stack vi ner till stan och fikade... jag och Anders J tillsammans med Josefine och Jimmy, det nya fikagänget. Gick och tänkte om jag skulle ringa till Jennie och fråga om hon också ville följa med, men kände på mig att hon inte skulle ha tid till det, i magen liksom, kände jag det, på mig, inte på henne... Visst hade min magkänsla rätt, hon spenderade dagen tillsammans med en vän, som verkade vara trevlig, hade skor med bilder av Jimi Hendrix.

Vi hade en trevlig fika, pratade om en massa saker som inte direkt hade med sociologi att göra. Det är skoj att umgås, ett bra fikagäng fick jag ihop tycker jag. Ja, jag ger mig själv äran eftersom jag tog initiativet. Hoppas på fler gånger naturligtvis. Saknar ändå det gamla gänget lite...

Ska klippa mig imorgon, och jag klipper mig i samma hus som Daniel bor i. Jag tyckte det var ett väldigt sammanträffande, att det till och med var samma adress. Fick en inbjudan om att komma och hälsa på någon eftermiddag den här veckan, så kanske i samband med att jag ska klippa mig, det hade varit perfekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0