Sakta men säkert, eller?

Som man kan läsa i dagens DN så är det problem med Högskoleverkets webbplats idag. Har själv latat mig även i år, skulle man kunna säga. Var egentligen inne redan i fredags och skulle söka, men jag blev väldigt tveksam till vad jag skulle söka i andrahand. Jag vill nämligen ha ett alternativ ifall kursen får för få sökande. Tyckte att det vore en utmärkt idé att vänta med att söka tills jag fått tid att låta sakerna sjunka in lite (mitt nya motto som jag sprider till höger och vänster nuförtiden). Tyvärr så fick man det tillbaka, rätt i plytet, och nu går det knappt att ladda några sidor. För en stund sedan kunde jag faktiskt logga in, och ta mig till söksidan efter ett par försök. Nu är jag kvar där, men jag tänker inte ge upp, jag ska komma fram. Sakta går det, men jag tror det går framåt. Kanske måste jag börja om från början?

Hmm, Fel vid sidhämtning igen. Kanske testar jag lite senare igen. Ska jag börja om helt från början då? Hmm, vill ju inte förlora den plats jag ändå hamnat på nu. Suck! Som tur är så har de förlängt ansökningstiden till imorgon, så nån gång inatt kanske jag kan komma in där. Jag tycker att deras servrar ska vara anpassade så att de kan ta emot alla ansökningar under en och samma dag. De ska helt enkelt vara beredda på värsta tänkbara scenario. Men icke. Bättre var det när man skickade in sin ansökan med posten. Då fick man gå ut och köpa kuvert och växla några ord med en kassör/kassörska där, och sen skulle man skaffa porto och prata med någon där. Lite frisk luft fick man också, och det var ju trevligt.

Nä, nu blev jag utloggad... får börja om från början igen. Suck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0