Var tog matchen vägen?

Inte så mycket snack om matchen på Svenska Dagbladet, det är naturligtvis inte särskilt intressant längre, hur det gick i matchen när den väl är slut. Det är dags att se framåt, kasta ett getöga på tabellen och förbereda sig inför nästa match. Nyheten är passerad och nu är det dags för sportjournalisterna att sätta igång vad de verkligen är bra på, att spekulera. Detta gäller naturligtvis främst i lägen som detta, när slutet på en serie är nära. Vem är det som kommer att vinna allsvenskan egentligen, det frågar sig alla.

Jag däremot, skiter för tillfället i vem som kommer att vinna allsvenskan. Det kommer att bli ett i grunden dåligt lag som vinner allsvenskan eftersom alla lag är dåliga, den enda skillnaden är hur dåliga de är. Fast sämst är naturligtvis Malmö FF, som inte gjort en bra säsong sedan, hmm... 1989? Jag vet inte, men guld i allsvenskan väger inte särskilt tungt hos mig.

Ganska ointresserad av sportjournalistik för tillfället. Allt detta tyckande och spekulerande gör att man nästan blir galen. Jag kan verkligen förstå alla som ogillar sport nuförtiden. Det är så fejkat, så påhittat, fyllt av dubbelmoral och skit rent ut sagt, som en dokusåpa ungefär, och de är ju "ute". Jag talar naturligtvis om den klassiska dokusåpan, den som inte direkt gick ut på att deltagarna skulle prestera utan mer utsättas för saker. Nu är det prestation som krävs, att kunna sjunga eller dansa eller mima eller vad fan de nu sysslar med. Nä, jag tror att det är dags att återuppliva Percy Nilssons dröm om en dokusåpa inifrån ett elitidrottslag. Det hade varit något, fast med ett lag som har lite mediacred och inte är fullständigt okännt för alla utom hockeynördarna (som det var med Mif Redhawks).

Eller så kan man bara skita i allt och göra något vettigt istället, som att hänga på Facebook eller blogga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0