Värsta dagen liksom

Vi hade seminarium idag i skolan. Andra uppsatsseminariet för terminen och det började lite segt, eftersom jag själv var ganska så seg. Vaknade tidigt, eller väcktes at väckarklockan ganska så tidigt, men allting tog jättelång tid. Låg kvar i sängen länge, stod och valde kläder jättelänge (trots att jag har så lite) duschade länge och sen så var jag tvungen att slänga i mig frukosten och stressa iväg. Väl där så tog det en stund innan jag kom igång, men efter pausen så kände jag att jag inte riktigt kunde hålla tyst (efter mina mått). Det gick väl rätt bra med min egen uppsatsgrej, fick många tankar och idéer till ingångar, vilket var skoj. Eduardo tryckte nog på lite extra för att det skulle bli en teoretisk uppsats, och jag har i princip inget emot det. Pratade mycket när de andra presenterade sina uppsatser också, fick många tankar och iséer hela tiden, kopplade till den ena saken och till den andra. Ibland är mitt minne helt fantastiskt bra, saker och ting dyker upp från många olika ställen samtidigt... men ibland finns det inget där. Är dock lite tveksam om Lauras uppsats, fullständigt egotrippad på något vis. En fråga, för att ta ett exempel "varför är islam det vackraste som finns?" känns inte som något som hör hemma på en c-uppsats!

Sen så var det fika i eftermiddags, Linda var där... tredje gången man träffar henne på en vecka. Några från klassen också. Det blev Darins igen och en sån där sallad som är jättegod. Parmaskinka och mozarella med en massa gott till och currysås. Drack vatten till idag för att dra ner på kostnaderna, hähä. Det blev faktiskt en cola sen, så jag gjorde det inte för att vara snål, faktiskt. Kamilla var snäll nog att bjuda på negerbollar, och jag bjöd ju faktiskt Clara på en negerboll i söndags. Saker och ting kommer tillbaka verkar det som (och Kamilla bjöd alla på en negerboll, vilket var väldigt generöst). Ska nog förresten se om jag får tag i "The Secret" och den där boken av Anthony Robbins som Anders J har pratat om några gånger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0