Videokväll hos Luuk

Sitter och tittar på Luuks nya talkshow! Dety är Roy Andersson som är gäst och pratar film. Han gillar att använda sig av "amatörer". Jag tyckte en sak var riktigt bra, som han sa, lite Goffmanskt på sätt och vis, något som inte riktigt var menat kanske och som Luuk förmodligen inte snappade upp på det sättet heller. Hursomhelst så sa han att alla människor är skådespelare, och vi spelar egentligen alla våra egna roller, medvetet eller omedvetet. Alla har potential att bli bra skådespelare, så varför bara använda sig av de 5-10 000 professionella skådespelarna som finns i landet?

Detta är det andra programmet i Luuks nya talkshow som jag sett, och jag tycker faktiskt att det är ett riktigt bra program. Visst gjorde han Sen kväll... på fyran, men jag såg egentligen bara de första säsongerna innan jag tröttnade på fyran och deras jäkla trams med reklam.

Jag tycker om Kristian Luuk, opch jag tycker om Roy Andersson, och jag tycker om hela programidén att ha en gäst under så lång tid och verkligen göra intervjuer på djupet. sitter och myser!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0