100 bloggar

Hundra jävla inlägg. OMG! Har jag skrivit något vettigt då? Hmmm, kollar, kollar kollar....

Det första som slår mig är att jag i somras skrev ganska så mycket om jobbet, vilket kanske inte är så konstigt med tanke på att det faktiskt var en väldigt stor del av min sommar. Det handlade mest om att överleva tre dagar för att sedan inte göra särskilt mycket de lediga tre dagarna. Någon fika här och någon där, resa till Karlshamn, ingen resa till malmöfestivalen, en resa till Småland, osv. Jovisst, det var väl grejor som hände, men jag har ändå en känsla av att jag inte riktigt åstadkom vad jag var ute efter. Jag tror jag har svaret... STRANDEN! Var inte på stranden en enda gång i somras, i rekreationssyfte det vill säga. Ingen sand i badbyxorna och inga kallsupar i havsvattnet.

Tour de France var en annan grej som jag engagerade min blogg i den gågna sommaren. Framförallt var det kanske min irritation med svenska sportjournalister som tog mest plats. Hela cirkusen med dopningsrykten hit och dit gjorde ju att man blev ganska så irriterad, särskilt när det var just rykten för det mesta. Att det sen kom några riktiga fall gjorde inte saken bättre, för då bekräftar man ju i princip de obekräftade ryktena. Det var väl därför årets främste cyklist fick sparken när han höll på att vinna.

Festivaler har det också varit ett par stycken av. Först Sweden Rock, som ar väldigt rörigt och fullständigt kaosigt (jag har fortfarande inte fått betalt) och sen Tivolirock, som mest präglades av hur trött jag blev när kvällen kom. Smålandsresan var ju också en ganska så stor grej sett till det hela. Köra en massa mil, sova över två nätter och uppleva en "äkta midsommar" såsom den ska upplevas. Traditionellt och mysigt, faktiskt. Det var en höjdpunkt den gångna sommaren.

Det har blivit en del skrivande om skolan, och kanske mest om den där artikeln som jag i början trodde skulle vara en uppsats. Det var tur att det inte blev någon artikel om döda amerikanska presidenter, för jag tror inte den hade blivit godkänd. Sen så var det naturligtvis hela den där träningsgrejen som aldrig riktigt tog fart. Har haft starka funderingar på att gå dit, och det är väl snart dags. Det var vissa yttre omständigheter som gjorde att det blev så, och inte enbart min lathet.

Att jag på sätt och vis förklarade korståg mot Sverigedemokraterna är ju en kul grej som hände av en slump!

Detta har varit en kort sammanfattning av mina första 99 bloggar! Om det blir 99 till är en fråga för framtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0