Angående tempoloppet

Letade igår efter en artikel på de svenska tidningarnas nyhetssajter. Trodde i min enfald att åtminstone någon skulle rapportera ifrån gårdagens tempolopp för herrar, men icke. Istället skrev jag ett blogginlägg om dopning, eftersom det verkade vara det enda som svenska journalister är intresserade av när det gäller cykelsporten. Men nu får jag äta upp det, för jag hittade faktiskt en nyhet om gårdagens tempolopp. Hela 2 ½ rad om vad som hände under loppet.

Tempoloppet gick sämre än Gustav Larsson hade hoppats. Men en 15:e plats på ett VM är ändå bra pr för en cyklist som jagar nytt stall.

Hmm, visst handlar det om tempoloppet, på sätt och vis. Vem som vann verkar inte intressera svenska dagbladet, där jag hittade artikeln. DN har ju inte skrivit något om loppet ännu, inte Expressen heller och Aftonbladets senaste artikel om cykling var från i onsdags. Suck, om man ska hitta artiklar om hur det gick på tempoloppet kan jag glatt rekommendera eurosport.se, den enda sajt som överhuvudtaget verkar ha någon slags bevakning av cykelsporten.

Den som vann var Fabian Cancellara, Schweiz. Med hela 52 sekunders marginal till tvåan Laszlo Bodrogi, Ungern och ytterligare fem sekunder till Stef Clement, Nederländerna. Vad som kan nämnas är att Cancellara var den som vann prologen i Tour de France, samt den oerhört minnesvärda avslutningen av etapp 3 mellan Waregem och Compeigne.

Grattis grattis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0