Bring me everyone

En jäkla låt har fastnat i huvudet. Bring me everyone, suck... den är bra visserligen, men det är ju jobbigt ändå.

Bring me everyone
I need to hurt someone
I'll give you love, then I turn you down
My work here, it's done

Dessutom har jag ont i halsen, håller förmodligen på att bli förkyld. Fy fan, jag hatar förkylningar. Man känner sig som ett jävla kolli, värdelös, meningslös, orkeslös. Det är en massa folk som är förkylda känns det som. Kamilla satt idag igen i klassrummet och snöt sig, och den här gången var det värre än den första. Jag vill inte sitta och snora i klassrummet, hatar att sitta och snora i klassrummet, då kan man ju lika gärna gå hem. Eller ännu bättre, stanna hemma helt och hållet och vänta ut förkylningen.

Cause I'm a killer
I would love to make you cry

Ny lärare var det i skolan idag. Statsvetare, statistiker, f.d. naturvetare. Han var ganska så torr, jämfört med Eduardo och Gudmund. Men han mycket mer strukturerad och tydlig än vad Eduardo någonsin kommer att bli. Tyckte nog att han var ganska så bra ändå, inte dålig precis. Jag vet inte om alla kan hålla med, jag hade ju ändå lite försprång på ämnet eftersom jag läst vetenskapsfilosofi innan. Men det var så länge sedan känns det som, och då tappar man bort skärpan. Anders J snackade mer idag än vad han gjort de senaste gångerna, tror jag. Eller var det kanske så att jag bara snackade mindre? Som vanligt med nya människor måste jag ligga lite i bakgrunden och känna efter lite innan jag kan ta initiativ och prata. Man kan nog kalla mig försiktig, eller passiv... blyg? Kanske det, blev alltid betraktad som blyg när jag var liten, men det var mycket värre än vad det är nu, nu är det inget, då var det mycket.

Fourever kommer till valvet redan i mitten av oktober. Det ÄR ett bra band, och jag skiter i alla som tycker annorlunda, eller alla som ska hacka på en för att det är "tjejer" som spelar. Som om man lyssnar på ett band bara för att man tycker att exempelvis sångerskan är snygg. Det är naturligtvis en ren tillfällighet. Var la jag nu den där skivan någonstans? Javisst ja, jag gav ju bort den... hoppas den blev lyssnad på...

Var som sagt på bibblan och läste en artikel... lånade också en bok av samma författare. Tror att den kan vara ett bra ko0mplement till kurslitteraturen. Kommer nog att försöka bilda mig en uppfattning om vad den går ut på och bedöma om jag ska tipsa läraren. Träffade Gudmund på vägen hem och visade den för honom och han verkade positivt inställd. Men när är han INTE det? Det är bra, men glada människor... jag tycker inte alls som Mustasch sjunger i den där låten.

And I can't stand to see
you happy people smile

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0