Dagens jobb

Satte i början av dagen upp som mål att jag skulle göra klart den tentauppgiften som jag hade börjat med. Det gick väldigt bra till en början, och jag tänkte att det här kommer nog tusan att gå snabbt. Det blir tid i eftermiddag till att promenera en runda och sen någon film också kanske. Men där missräknade jag lite. Blev klar med uppgiften nyss, ett antal timmar senare än vad jag hade tänkt mig från början. Dåligt arbetstempo i samklang med vissa disteraherande element (skrev en blogg och läste ett antal under tiden, chattade med Anders, Daniel och Johan, tittade på Stargate osv.) gjorde så att jag inte fick så mycket ledig tid. Men jag är trots allt nöjd med vad jag åstadkom idag, för jag åstadkom ju ändå något. Prestationsbaserade mål kan vara en riktigt pain in the ass men det känns riktigt gött när man väl är klar, lite som Yahweh med U2, hahaha ;-) Always pain before the child is born...

Älskar Bonos texter, eftersom de kan betyda så många olika saker. En intelligent man som har en tanke med allt han gör, men som samtidigt kan behålla en fpassionerad övertygelse för de saker han står för. Att jobba så hårt för att andra ska få det bättre är beundransvärt, han hade kunnat sitta hemma i Dublin och läsa morgontidningen, men flyger världen runt för att advokera mänskliga rättigheter.

Lite sent för att promenera nu kanske, men en liten runda behöver jag. Tolv timmar till föreläsning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0