Kragtag

Idag tog jag mig ordentligt i kragen och slutade sitta inne och tycka synd om mig själv och gav mig istället ut för att känna på det fina vädret. Har ju faktiskt varit förkyld den gångna helgen, så jag hade all rätt att göra så. Dessutom har jag inte lyckats sova tillräckligt mycket så tröttheten har påverkat mycket. Idag var det däremot annorlunda och jag började dagen med att plugga, innan det blev det obligatoriska datorsittandet. Tyckte att vädret var hur fint som helst, och lite varmt var det också, så jag promenerade till skolan, och passade samtidigt på att köpa lite fiskarvänner i kiosken på vägen. Tyvärr hade de inte med lakritssmak, så det fick bli extra starka istället, förmodligen den enda anledningen till att jag inte ätit upp alla än.

Träffade Daniel på vägen, han kom förbi med cykeln, växlade några ord. Träffade sedan Malin från sociologin, och stod och pratade med henne en stund också. Hon har tydligen börjat på socionomen och berättade lite om det. Var intresserad av det eftersom Jennie sökte men inte kom in. Vi tyckte båda att det var konstigt eftersom hon var så högt upp i reservlistan. Jag börjar nästan bli konspiratorisk. Tror nog att det var en bekant till studievägledaren som var på platsen efter Jennie, för hon förtjänade den platsen.

Väl inne på bibblan gick jag förbi Viosa, och hejjade på henne. Sen satt jag och läste en stund där, fram tills jag inte kunde koncentrera mig alls längre. Det gick väl sådär med pluggandet idag också, har inte riktigt kommit tillbaka till gammal god form. Metod är å andra sidan inte så kul, men framförallt är väl boken tråkig. Passade på att lämna uppsatsen som jag lånat av Gudmund på vägen hem.

Tog en lång promenad neråt stan, genom stan och sen hem igen. Det blev väl nån timme där, vilket var precis det jag behövde. Är fortfarande förkyld, men jag känner mig en hel del friskare nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0