Popularitet(?)

Funderade lite på vad folk är ute efter när de läser bloggar, och kom väl fram till att folk inte riktigt är ute efter sånt som jag skriver. Alla andra har jättemånga läsare och jag har typ knappt ett dussin, och det är inte särskilt många tycker jag. En marknadsförare skulle naturligtvis gå ut och göra en marknadsundersökning för att se vad tusan det är som folk vill läsa, vad är underlaget för eh populationen. Kvinnor hade han kommit fram till, läser och skriver nog bloggar mer än män, och de vill inte läsa om män utan de vill läsa om kvinnor eftersom de delar samma erfarenheter. Så jag är inte en kvinna... därför läser inte särskilt många min blogg, men det finns kvinnor som gör det, eller någon enstaka åtminstone. En...

Men vill jag verkligen ha en massa läsare av min blogg egentligen?
-Nä jag skriver bara för mig själv, jag bryr mig inte om folk läser det eller inte..
Fuck off, det är klart jag bryr mig om folk läser det jag skriver. Varje människa som går in och är intresserad av det jag gör ger mig nån typ av erkännande: Världen är stor och jag är i det stora hela ganska så liten, men jag finns eftersom det finns folk som ser mig. Wow... smarty, eh?

Kommer nog förresten lägga ner hela projektet med U2-bloggen (innan det ens börjat) eftersom Anders O skrev något som jag kan hålla med om... att befinna sig i ett Stim är bara tillfälligt, något som går över, och om man påbörjar något ambitiöst så blir det bara lämnat halvfärdigt och patetiskt, som en massa andra projekt. Tänk så mycket skit det är som ligger ute på internet och bara finns, jag har säkert nån gammal hemsida som jag glömt bort adressen till som fortfarande, finns.

OMG, hittade mitt ansikte på internet!!! Hitta rätt sökord och mitt fula tryne hamnar mitt i ditt sökfönster. Det är vad man får för att man postar videos på youtube antar jag, sitt fula tryne i varenda jävla sökmotor. Vill du veta sökrodet så kommetera bara bland mina komments, så kanske jag överväger det, nästan...

Kommentarer
Postat av: jeeeni

varför så deppig blogg robban? jag tycker U2 blogg låter tämligen trist - kanske beroende av att jag själv inte är ett U2 fan..alls! Däremot tycker jag din blogg är trevlig...den är smart och mysig och emellan åt riktig skoj att läsa! Sen hade jag tyckt(om jag får lämna tips) det var skoj med mer känslor i din blogg...I love känslor. Ut med dom bara! Ironiskt eller öppet ärligt, det är bara att klämma fram! Sen får man ju marknadsföra sig lite utåt om man vill ha många läsare. läser du andras bloggar (förutom dina vänners) där du lämnar kommentarer och länk till din
blogg? Jag tror mitt 50plus besöksrekord igår helt berodde på att jag lämnade en kommentar på en väldigt känd blogg, annars har jag bara runt 30 läsare och även det har börjat tappas av...När jag började blogga då hade jag typ 10 som läste min blogg. Man får fortsätta kämpa helt enkelt, och även om man är kåt påläsare får man inte glömma bort att det är SIG SJÄLV man skriver för. Hur många som läser är en bonus, det är så duska se det. Vad vill du älta om i din blogg? vad tycker du är bra, dåligt, intressant? jag ska inte ge dig mer nu men kolla claras blogg exempelvis, hon har jurunt 80 läsare om dagen. Varför? och varför har du bara 12? och varför har vissa onödigttråkiga modebloggare (läs:englas modeblogg) rekordmånga tusentals besökare? Det är en konstig balans det där. Men jag gillar att dubloggar! verkligen!

2007-09-23 @ 18:04:53
URL: http://salmiakatfolket.blogg.se
Postat av: Daniel

Om du vill få fler läsare ska du länka till nyheter så plingas de automatiskt. Då kommer alla som läser Svd, DN med mera klicka in på din bloggartikel - och boosta upp dina siffror. Tack vare det hamnade min blogg i passagens 10-i-topp-lista tre gånger

2007-09-23 @ 20:55:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0