Sexuella avvikelser

Som jag skrev igår kan överdriven bröstfixering vara en så kallad parafili. Naturligtvis har bröst en sexuell laddning, det är givet, tycker jag åtminstone. Men det är långt ifrån bara bröst som är intressant, vilket förmodligen var det jag menade igår. Fast det finns en massa andra sexuella avvikelser som är fan så mycket, mycket konstigare. Överdriven bröstfixering är vid sidan av dessa relativt normalt, om inte allmänt accepterat. Fast dessa, herreminje... jag tar de konstigaste, och inte de äckliga.

  • Cisvetism - Att få sexuell njutning av klädsel som inte stämmer överens med den bärandes sociala status. Detta är tusan en riktigt konstig grej. Det är som om jag skulle klä mig i antingen riktigt trasiga kläder, eller riktigt snobbia överklasskläder, och att det skulle ge sexuell njutning. Jag förstår bara inte.
  • Dacryfili - Sexuell attraktion av att se sin partner gråta. Wow... personligen är jag inte särskilt förtjust i när folk gråter, även om det händer väldigt sällan. Men sexuell attraktion. Verkligen avvikande.
  • Klysmafili - Sexuell njutning av att få lavemang. Tarmsköljning ja, det är ju konstigt. Det finns ju en del som är analfixerade, men detta är ju någon extrem variant...
  • Frotteurism - Önskan att gnida sig mot en annan person, vid onani eller annars. Det känns lite absurt faktiskt, ser framför mig någon som frenetiskt gnider sin kropp mot en annans. Kroppskontakt i all ära, men att ensidigt gnida sig, nja.
  • Dendrofili - Sexuell attraktion till träd. Jag kan på sätt och vis förstå den föregående, men den här är ju bara så udda så det finns inte.
Det fanns ett antal fler i listan på Wikipedia. Kolla gärna in om du vill bli lite småäcklad, eller fascinerad. Det är upp till dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0