Skoldag

Idag kommer den första tentan för kursen. Kvalitativa uppgifter från Eduardo. Det ska bli spännande att se om han lyckats åstadkomma något kul den här gången. Jag är lite rädd för att pluggandet på den kvantitativa delen som fortfarande pågår komemr att bli lidande... fast det förutsätter naturligtvis att man har lagt ner tid på det innan, vilket jag slarvat med lite. Helt enkelt, jag har inte hittat motivationen att läsa eftersom vi inte pratar om det i skolan sen, direkt. Fast en tenta är motivation så det räcker och blir över.

Dessutom har vi det första uppsatsseminariet på onsdag nästa vecka. Jag har väl i princip bestämt mig för att inte skriva om Belgien, och måste därför hitta ett annat ämne att skriva om. Anledningen till att jag valde att inte göra den första grejen är att jag tror att det kommer att bli en ganska så tråkig eller rent av dålig uppsats. Sen finns ju problemet med access, känner inte att jag har tillräckligt med det för att kunna göra en bra beskrivning av hur den belgiska nationalismen är beskaffad. Lutar lite åt att skriva om moral, och vad som får personer att bryta mot samhällsnormer. Kanske kan jag koppla tillbaka till min artikel, där jag skrev att kvinnor har högre moral än vad män har. Resultatet skulle hur som helst bli intressant. En A4-sida om vad vi ska skriva om ska produceras till onsdag.

Tycker att det suger lite att vakna tidigt på morgonen och behöva sitta och vänta på att man ska sticka till skolan. Egentligen tycker jag att vi ska börja nio varje morgon vi ska in. Jag tycker faktiskt om att ha föreläsning, för det mesta åtminstone, för det är mer effektiv pluggtid än att sitta och läsa i en bok. Att sitta själv och behöva plugga är dessutom ganska trist, rent generellt. Vill ha gruppdiskussioner igen, vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0