Tonfisksås (pasta)

Igår gjorde jag en najs pastasås, som jag sedan åt upp. Inte nog med det, den var väligt enkel också. Receptet är hämtat från min vän Leslie (som jag inte varit i kontakt med på hur länge som helst) fast med en viss variation som förmodligen gjorde det hela mycket enklare och kanske till och med något godare. Det enda man behöver är kokt pasta, naturligtvis, en burk med tonfisk (i olja) samt 3 dl creme fraiche. Häll tonfisken i en kastrull och värm upp, sen kan man hälla på creme fraiche när man känner för det, eller när man anser att tonfisken är varm och finfördelas i kastrullen. Krydda med peppar och salt... that's it. Inget krångel, bara häll över din pasa och ät.

Räcker till två personer, om man äter det själv (som jag gjorde) blir man alldeles för mätt och får en massa ångest för att man åt så jävla mycket. Lycka till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0