Besök i Simrishamn

Igår så var jag hemma i Simrishamn igen för första gången sedan i julas. Det var så att jag hade varit i skolan och liksom passade på att åka förbi medan jag ändå var ute och rörde på mig. Nu var det dock så att det blev en massa åkande, först med tåget till Ystad, sen vänta där en stund, och sedan buss genom varenda liten by till Simrishamn. Lite drygt två timmar tog den resan.

Väl framme så möttes jag av farsan på stationen, och vi körde direkt till kinarestaurangen där vi käkade lunchbuffén som fortfarande stod framme. Käkade tills jag blev skitmätt, det var riktigt länge sedan jag var så mätt, ingen direkt behaglig känsla, men man behövde ju inte äta så mycket mer den dagen. Sen så blev det en tur till Netto innan vi åkte till lägenheten. Väl där så blev det kaffe och en massa snack, farsan visade upp sin nyinköpta bärbara dator och vi kollade lite på trailers för Starcraft 2. Hade en riktigt trevlig eftermiddag måste jag säga, det känns som man verkligen skulle kunna göra något liknande igen, och inte alltför långt fram i tiden. Spelade lite Starcraft också på den bärbara och det gick såklart hur bra som helst på den. Passade även på att packa ner lite grejor som jag hade glömt eller lämnat när jag flyttade, bland annat de flesta av mina spel till Dreamcasten. Fick även ett par filmer med mig som jag ska titta på nån gång när jag känner för det, hihi.

Åkte hem på kvällen igen, hade funderat på att sova över men jag struntade i det. Hade inga kläder med mig och behövde verkligen tvätta idag, vilket jag också gjort. Städat har jag också gjort lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0